HOME  |  Inwoners  |  Servicenormen

Servicenormen

Als medewerkers van de gemeente Aalten doen wij ons uiterste best om u goed van dienst te zijn. Wij vinden het belangrijk om onze dienstverlening voortdurend te verbeteren. Daarom hebben wij servicenormen vastgesteld, zodat u weet wat u van ons mag verwachten.

Klant Contact Centrum

Bij het Klant Contact Centrum (KCC) kunt u terecht voor alle producten en diensten. Heeft u een nieuw paspoort nodig? Gaat u verhuizen? Of heeft u een algemene vraag? Bij het KCC kunt u als inwoner, bedrijf of instelling terecht met al uw vragen. In het KCC wordt u ontvangen bij de receptie. Het KCC beoordeelt uw vraag en handelt deze zo mogelijk af. Voor meer tijdrovende en specialistische zaken wordt u doorverwezen naar een van de andere balies.

Servicenormen per kanaal

Telefoon

Voor het telefonisch contact hanteren wij de volgende servicenormen:

  • Wanneer u ons belt nemen wij binnen 25 seconden op.
  • Wij verbinden u max. 2 keer door.
  • Bij een terugbelafspraak nemen wij binnen 72 uur contact met u op.
    Na afloop van het gesprek krijgt u gelegenheid aan te geven of uw vraag is beantwoord. Zo niet, dan regelen wij desgewenst een afspraak met een specialist.

E-mail

Voor contact per e-mail hanteren wij de volgende servicenormen:

  • U ontvangt binnen 2 werkdagen een ontvangstbevestiging waarin de behandelende afdeling of medewerker wordt vermeld.
  • U krijgt zo spoedig mogelijk antwoord op uw e-mail. Uitgangspunt is dat uw e-mail in ieder geval binnen een termijn van 6 weken inhoudelijk moet zijn afgehandeld, tenzij een wettelijke afhandelingstermijn minder bedraagt dan 6 weken. Dan geldt uiteraard de in de wet genoemde kortere termijn. Meestal duurt de afhandeling van een e-mail geen 6 weken. Soms duurt het ook langer.
  • Duurt de afhandeling van een e-mail langer dan 6 weken dan ontvangt u binnen die termijn van de behandelende afdeling een schriftelijk bericht met daarin de volgende informatie:
    • de reden waarom afhandeling binnen 6 weken niet mogelijk is;
    • de termijn waarop beantwoording zal plaatsvinden;
    • de behandelende afdeling of medewerker.

Balie

De wachttijd aan de balie is maximaal 15 minuten. Heeft u een afspraak? Dan bedraagt de wachttijd maximaal 5 minuten. Als uw privacy aan de balie niet voldoende is gewaarborgd, is een gesprek in een aparte ruimte mogelijk. Na afloop van uw bezoek krijgt u de gelegenheid aan te geven of uw vraag is beantwoord/uw aanvraag is afgehandeld. Zo niet, dan regelen wij desgewenst een afspraak met een specialist.

Post

U kunt ons ook benaderen per brief. Voor brieven hanteren wij de volgende servicenormen:

  • U ontvangt binnen 3 werkdagen een ontvangstbevestiging waarin de behandelende afdeling of medewerker wordt vermeld.
  • Op uw brief krijgt u zo spoedig mogelijk antwoord. Uitgangspunt is dat uw brief in ieder geval binnen een termijn van 6 weken inhoudelijk moet zijn afgehandeld, tenzij een wettelijke afhandelingstermijn minder bedraagt dan 6 weken. Dan geldt uiteraard de in de wet genoemde kortere termijn. Meestal duurt de afhandeling van een brief geen 6 weken. Soms duurt het ook langer.
  • Duurt de afhandeling van een brief langer dan 6 weken dan ontvangt u binnen die termijn van de behandelende afdeling een schriftelijk bericht met daarin de volgende informatie:
    • de reden waarom afhandeling binnen 6 weken niet mogelijk is;
    • de termijn waarop beantwoording zal plaatsvinden;
    • de behandelende afdeling of medewerker.

Toegankelijkheid website

De gemeente Aalten wil zo volledig mogelijk voldoen aan de overheidsstandaard Webrichtlijnen versie 2 op niveau AA. Voldoen aan deze standaard maakt onze website onder andere gebruiksvriendelijker en beter toegankelijk voor verschillende doelgroepen. Zie voor meer informatie de toegankelijkheidsverklaring.

Producten en diensten

Op deze website staan al onze producten en diensten vermeld. Hierbij staat precies vermeld wat u nodig heeft, wat de kosten zijn en wat u mee moet nemen. Op de meeste producten is de Algemene wet bestuursrecht van toepassing. Dit betekent dat een aanvraag maximaal 6 weken kan duren. Wanneer u iets aanvraagt ontvangt u altijd een ontvangstbevestiging.

Bezoekadres

Hofstraat 8
7121 DM Aalten

Postadres

Postbus 119
7120 AC Aalten

T: (0543) 49 33 33
E: gemeente@aalten.nl

Openingstijden

Contactinformatie