Je hebt al een budgetbeheerrekening bij het Bureau voor Financiële Ondersteuning (BvFO). Je eerste contactpersoon is dan altijd je budgetbeheerder bij het BvFO. Zij kunnen je helpen met veel zaken over je financiën. Ook mag je altijd op donderdagochtend tussen 9.00 en 12.30 uur langskomen bij het gemeentekantoor in Aalten. Dan heeft je contactpersoon daar spreekuur. Maak hiervoor een afspraak.

Wat moet ik zelf doen?

Budgetbeheer is wat anders dan beschermingsbewind. Als je budgetbeheer hebt, moet je nog wel een aantal dingen zelf doen. Je blijft zelf verantwoordelijk voor je financiën. Dit betekent dat je wel zelf je post open moet maken en moet lezen. De rekeningen die betaald moeten worden, moet je ook zelf aanleveren bij je contactpersoon van het BvFO. Dit kun je doen via e-mail. Je kunt de rekening ook via Mijn Geldzaken naar je contactpersoon sturen. Ook moet je zo snel mogelijk de informatie aanleveren die je contactpersoon van het BvFO nodig heeft. Deze informatie zullen ze altijd via e-mail of via een brief bij je opvragen.

Let op!

Zowel de gemeente Aalten als het BvFO zullen je nooit om je inloggegevens van ‘Mijn Geldzaken’ vragen!

Schulden?

Heb je schulden? Bij budgetbeheer wordt er in principe nog niets met je schulden gedaan. Als eerste richt budgetbeheer zich op het terugkrijgen van rust en stabiliteit in je financiële situatie. Als het mogelijk is binnen je budget en het noodzakelijk is, worden er betalingsregelingen getroffen, maar er wordt geen actief contact onderhouden met schuldeisers. Dat betekent dat schulden in eerste instantie blijven, en mogelijk groter worden. Hoe vervelend ook: deurwaarders kunnen nog steeds aankloppen. Schuldenvrij worden komt aan de orde als er een schuldregeling gestart kan worden.

Ik wil inloggen op Mijn Geldzaken

Je hebt al een actuele budgetbeheerrekening bij het BvFO en je wilt graag inloggen op Mijn Geldzaken(externe link). Klik op de link  ‘Inloggen bij DigiD’. Log in met je DigiD. Daarna heb je toegang tot Mijn Geldzaken.

Heb je geen DigiD? Vraag deze dan aan via de website van DigiD(externe link).
Wil je meer informatie over wat een DigiD is? Kijk dan voor de uitleg op de site van de Rijksoverheid(externe link).

Heb je vragen over Mijn Geldzaken? Dan kun je bellen met het Bureau voor Financiële Ondersteuning (BvFO). Dit kan via telefoonnummer (0314) 37 73 77 tussen 9.00 en 10.30 uur.

Privacy

Alle informatie die je ons verstrekt wordt zorgvuldig behandeld. Persoons- en adresgegevens worden uitsluitend gebruikt voor het doel waarvoor ze zijn verstrekt.

Vragen?

Heb je vragen over je actuele schuldregeling of over je budgetbeheerrekening? Dan kun je contact opnemen met je budgetbeheerder of je contactpersoon van je schuldregelaar. Dit kan via telefoonnummer (0314) 37 73 77 tussen 9.00 en 10.30 uur.

Heb je geen schuldregeling of budgetbeheerrekening? Dan kun je contact opnemen met een consulent van Hulp bij geldzaken van de gemeente Aalten. Dat kan telefonisch: (0543) 49 33 33 of via e-mail: gemeente@aalten.nl. Geef in je e-mailbericht aan dat je contact wilt over hulp bij geldzaken. Details over je situatie hoef je in die mail niet te vermelden.